Imienieny:
Strona Główna Mapa Strony Kontakt
Karta zbliżeniowa Visa payWave


Karta VISA payWave to wygodna i bezpieczna alternatywa dla gotówki. To połączenie karty debetowej z funkcjonalnością płatności zbliżeniowych. Przeznaczona jest dla osób, które cenią stały dostęp do swoich pieniędzy oraz wygodę i szybkość płatności bezgotówkowych.

Karta VISA payWave to:

  • łatwe i szybkie płacenie za zakupy z wykorzystaniem funkcjonalności zbliżeniowej,

  • bezpieczeństwo transakcji,

  • stały dostęp do swoich pieniędzy,

  • możliwość płatności w Internecie.

Karta VISA payWave umożliwia płatność zbliżeniową do kwoty 30 zł. Dla zwiększenia bezpieczeństwa, losowo wybrane przez system transakcje do tej kwoty i wszystkie powyżej 30 zł wymagają podania kodu PIN bądź autoryzacji podpisem.



Limity karty:

  • maksymalny limit pojedynczej transakcji zbliżeniowej bez użycia kodu PIN  – 30zł

  • maksymalny dzienny limit dla wypłat gotówki – 3 000 zł

  • maksymalny dzienny limit operacji płatniczych – 5 000 zł

    Okres ważności karty: 3 lata.

Zbliżeniowe karty VISA payWave są akceptowane w całej Polsce i na świecie. Aktualna lista partnerów akceptujących karty zbliżeniowe VISA znajduje się na stronie internetowej www.visa.pl

Do karty otrzymasz bezpłatne ubezpieczenie PAKIET BEZPIECZNA KARTA Grupy Concordia.

Do czego służy karta zbliżeniowa?

Karta zbliżeniowa posiada wszystkie cechy standardowej karty debetowej. Można nią dokonywać transakcji bezgotówkowych w punktach akceptujących karty płatnicze na całym świecie, wypłacać pieniądze z bankomatu lub płacić za zakupy w Internecie. Dodatkowo posiada nową funkcjonalność - płatność zbliżeniową, która pozwala na wygodne opłacenie drobnych zakupów – szybciej niż gotówką i bez użycia kodu PIN do kwoty 30 zł (VISA payWave).


Jak płacić zbliżeniowo?

  • poinformuj sprzedawcę, ze chcesz zapłacić zbliżeniowo,

  • kiedy na czytniku pojawi się kwota do zapłaty sprawdź ją i, jeśli jest poprawna, zbliż kartę do czytnika w oznaczonym miejscu.

Po usłyszeniu sygnału dźwiękowego wyświetli się komunikat, że płatność została przyjęta.






Czy płatności kartą zbliżeniową są bezpieczne?

Tak. Umieszczony w karcie mikroprocesor zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przy płatności zbliżeniowej karta aktywuje się tylko na kilka sekund na wyraźne polecenie terminala płatniczego i działa jedynie w bardzo niewielkiej odległości od czytnika (do 5 cm). Nie jest możliwe przechwycenie informacji przekazywanych tą drogą.

Dodatkowym zabezpieczeniem jest limit łącznej wartości transakcji zbliżeniowych, zaprogramowany na każdej karcie. Jeżeli dana transakcja powoduje przekroczenie ustalonego przez Bank limitu transakcji zbliżeniowych dla danej karty, terminal wymusi przeprowadzenie transakcji w sposób „tradycyjny”, tj. z potwierdzeniem numerem PIN. Limit zostaje automatycznie „wyzerowany” przy każdej transakcji potwierdzanej kodem PIN.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa, losowo wybrane przez system transakcje dokonywane zbliżeniowo wymagają podania kodu PIN bądź autoryzacji podpisem.
Dodatkowo płacąc zbliżeniowo nie przekazujesz karty sprzedawcy – masz ją cały czas przy sobie.


Czy nie ma niebezpieczeństwa, że za tę samą transakcję zapłacę dwa razy?

Nie. Wszystkie terminale działają zgodnie z zasadą "jedna transakcja jedną kartą", to znaczy informacje z karty są odczytywane tylko raz w trakcie dokonywania transakcji. Dodatkowym zabezpieczeniem jest to, że każda transakcja musi zostać zakończona lub anulowana, zanim będzie możliwe dokonanie kolejnej.


Czy nie ma ryzyka, że kartą zbliżeniową przypadkowo zapłacę za nie swoje zakupy?

Nie. Karta z funkcjonalnością zbliżeniową sama z siebie nie wysyła jakichkolwiek informacji. W portfelu użytkownika pozostaje "bezczynna". Przy płatnościach zbliżeniowych mikroprocesor na karcie aktywuje się na kilka sekund dopiero wtedy, gdy otrzyma sygnał ze strony czytnika kart zbliżeniowych. Sam czytnik też pozostaje "bezczynny" – aktywuje się na krótką chwilę na polecenie terminala płatniczego po tym, jak sprzedawca wprowadzi kwotę konkretnej transakcji.



Zastrzeganie kart:

W przypadku utraty karty (zgubienia lub kradzieży) należy niezwłocznie zgłosić ten fakt:

  • telefonicznie pod numerem (86) 215 50 50 lub 0801321456 (serwis Banku BPS S.A. jest czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu)

  • osobiście w dowolnej jednostce Banku Spółdzielczego w Ostrowcu Św., w innym banku uczestniczącym w systemie VISA.

Dokonując telefonicznego zastrzeżenia karty należy podać dane pozwalające na identyfikację karty, która ma być zastrzeżona oraz niezwłocznie potwierdzić zastrzeżenie w placówce Banku w formie pisemnej.